Probablement, ja us haureu trobat algun metge més o menys jove al CAP de Poblenou en comptes del vostre metge habitual.
Això no vol dir que el vostre metge estigui a punt de jubilar-se o que l’han canviat per un altre. Aquesta persona és un metge resident que treballa conjuntament amb un metge de família del centre que el tutoritza. Els metges que fan de tutors de metges residents han fet una formació especial per poder portar a terme aquesta tasca.
El metge resident és un metge que després de finalitzar els estudis universitaris ha decidit presentar-se a un examen-oposició comú a tot el territori espanyol que es coneix com examen MIR (Metge Interí Resident), que li ha permès obtenir una plaça dins del nostre sistema sanitari per poder especialitzar-se, com a metge de família i comunitària en el cas del CAP o un altre especialitat (Traumatòleg, cirurgià general, etc).
El període de residència en el cas de metge de família consta de 4 anys on es treballa conjuntament amb metges adjunts de diferents especialitats en Hospitals i, centres d’atenció primària (CAP) per adquirir les habilitats clíniques i, pràctiques necessàries del dia a dia en l’especialitat de metge de família, i comunitària. A més de la jornada laboral, també realitzen múltiples guàrdies mensuals en urgències hospitalàries, centres d’urgències d’atenció primària (CUAP) i, en centre d’atenció primària (CAP).
Penseu que la majoria de metges que coneixeu han estat anteriorment, metges residents tutoritzats per altres metges.
La figura del metge resident en un centre d’atenció primària o a l’hospital és beneficiosa ja que fomenta el treball en equip i, en ocasions permet repartir les taques i així poder oferir una major agilitat i, una millor atenció als pacients.
Muchas gracias por explicar tan claramente quienes son los presidentes. Les conocemos d el a tele de series y esas cosas pero muchas veces no tenemos una idea clara de lo que hacen
M’ha semblat molt interessant l’explicació de quins són els metges residents.
És d’agrair que s’ens expliqui quí és cadascú de tota esta gent que ens trobem als centres de salut perquè moltes vegades no tenim clar qui és qui.