Beneficis de l’exercici físic

deporte y salud_1769L’exercici enforteix, reanima, prevé malalties i ens fa veure’ns i sentir-nos bé.

L’exercici físic hauria de ser una activitat habitual per a la majoria de persones de totes les edats. L’estil de vida físicament actiu (caminar, pujar i baixar escales, nedar, fer les tasques de casa, treballar l’hort…) es relaciona amb els beneficis per a la salut, especialment per al cor.

Hi ha una gran varietat de programes i grups: activitats com nedar, córrer, fer bicicleta i unes altres menys intenses però igual d’importants com tonificació, flexibilitat i coordinació, cosa que permet una bona adaptació segons les necessitats i condicions de cada persona.

La majoria dels efectes favorables sobre la salut s’aconsegueixen practicant-les amb regularitat i amb una intensitat de lleugera a moderada. La pràctica habitual d’aquestes té efectes directes sobre els factors de risc cardiovascular: Obesitat, Hipercolesterolèmia, Hipertensió arterial i Diabetis.

Quan una persona fa exercici es veu i se sent bé amb si mateixa. Fer exercici de forma diària és necessari i està comprovat que serveix per:

  • Estimular i conservar el cos saludable.
  • Enfortir ossos, articulacions i músculs perquè no s’anquilosin. L’exercici serveix d’estabilitzador dels ossos i la columna vertebral.
  • Mantenir el cor en bona forma i activar la circulació sanguínia, amb el que s’incrementa l’elasticitat dels vassos sanguinis, s’oxigena millor l’organisme, les substàncies nutritives s’aprofiten al màxim i es disminueix la tensió arterial, disminuint el risc d’infarts al cor.
  • Eliminar les substàncies tòxiques de l’organisme a través de la suor.
  • Augmentar les defenses de l’organisme ja que el sistema immunològic treballa millor.
  • El cervell s’enforteix: rep una major irrigació sanguínia i l’aportació d’oxígen a través de la sang, millora el rendiment cerebral i amb això la capacitat de reacció, orientació i control.
  • A més, l’exercici físic regula la capacitat per combatre l’estrès, ja que en practicar-ne s’elimina l’hormona que el produeix i per contra es segreguen endorfines que són l’anomenada hormona de la felicitat i el benestar.
  • Ajuda a mantenir el pes ideal i a cremar les calories que poden provocar sobrepès i obesitat i amb això una sèrie de malalties ( diabetis, hipertensió, colesterol…).
  • Millora la digestió, l’absorció de nodrients i l’activitat intestinal que ens facilita fer de ventre adequadament.
  • Ajuda a abandonar hàbits com el tabaquisme i l’alcoholisme.
  • Ajuda en la prevenció d’infarts, obesitat, osteoporosi i diabetis; millora la digestió, els reflexos, l’equilibri, la flexibilitat corporal, l’estat d’ànim, el somni reparador, controla la presió alta i redueix el risc de formació de coàguls en venes i artèries.
  • També prevé contra el dolor i les lesions: l’enfortiment del nostre organisme fa que estiguem més alerta, amb més equilibri i que tinguem millor temps de reacció i més eficient i ràpid pel que es redueixen les caigudes i cops. L’enfortiment dels músculs i l’engrosament dels ossos fa que les caigudes siguin menys traumàtiques i es recuperi l’estat de salut normal abans que una persona sedentària.
    Cinco beneficios al caminar

La rutina d’exercicis haurà de ser adequada, tenint en compte
l’edat i condició de salut de cada persona, per la qual cosa un control oportú de l’estat de salut realitzat pel vostre professional sanitari ajudarà a determinar les necessitats i/o limitacions de l’exercici a realitzar.

Plà d’Activitat Física i Esport

BarnaTresc

Anuncis

Quant a CAP Poblenou

Aquest és el blog de l'Equip d'Atenció Primària del CAP Poblenou de Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Medicina de Familia i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s